Lucky me!

Tur i oturen kan man ju säga..
 
Ibland måste man väl få ha lite tur.. Jag har blivit varslad (ja, det är ju inte det som är tur såklart) och blev precis (med hjälp av att chefen försökte förhala processen - 1000tack!) fastanställd. Då ska man ju per automatik få 1 månads uppsägningstid istället för som under provanställningen bara ha 2 veckor. Men det är här turen kommer in.. Det är feltryckt i mitt kontrakt... Varken jag eller chefen reflekterade över det när vi skrev på (slarv - I know, men that's me) och det står 3(!!) månader.. Jahopp, så nu har jag 3 månader betalt.. Med alla förmåner vi har och datorn och allt... Kan inte vara annat än tur..
 
Sen ringde jag och pratade med facket.. och då ber han mig om exakta datum och säger att han måste ha dem med tanke på min inkomstförsäkring.. Inkomstförsäkring?! säger jag.. Viste inte ens att jag hade nån.
 
Först ville jag bara lägga mig ner o dö, med tanke på alla pengar jag då förlorat när jag var arbetslös sist och bara fick ut 11.000 i månaden istället för 80% av min lön.. (sjuk skillnad) Och det var ju en ganska lång period oxå.. Och sen de 3 månaderna när jag var arbetslös innan jag fick Kasper..
 
MEN - Tur igen! Man kan ansöka om det nu och få det retroaktivt.. Hallåååå?! Underbart! Det blir ju rätt många månadslöner bara det.. Så nu kan jag verkligen ta det lugnt med jobbsöket och vänta tills jag hittar ett jobb som jag verkligen vill ha och som känns helt rätt.. Iaf till att börja med.
 
Nu är det sängdax!
God natt!
Jobb | |
Upp